Skip to main content

Dewan Banquet Johor Golf & Country Club ( JGCC ) Johor Bahru

Dewan Banquet JGCC Johor Golf & Country Club di Johor Bahru yang dahulunya dikenali sebagai RJCC Royal Johor Country Club adalah antara dewan yang sesuai untuk mengadakan Majlis Perkahwinan, Open House, Sambutan Hari Jadi, Hari Terbuka,  ataupun Annual Dinner.

Dewan Banquet di JGCC ini sesuai untuk Majlis Perkahwinan secara Buffet atau Berhidang Wedding Dinner. Terletak bersebelahan dengan Kolam Renang yang disediakan untuk ahli kelab dan tetamu sahaja. Kemudahan tempat letak kenderaan yang luas juga disediakan di sini.
Untuk saiz yang besar sila klik pada gambar

















Kepada yang berminat untuk mengadakan majlis di Dewan JGCC ini, sila berhubung terus dengan pihak pengurusan dewan untuk pertanyaan dan tempahan.

Anecdote I:

Gambar di atas adalah Majlis perkahwinan dari keluarga Pn Norainee yang menetap di Bukit Saujana. Majlis Persandingan Izan dan Izwan. Pakej Makan Malam Berhidang dan Buffet

Menu terdiri dari Nasi Briyani Moghul, Daging Briyani + Telur, Ayam Masak Merah, Udang Laut Goreng Berempah, Dalca Sayur, dan Acar Buah serta salad campuran. Buah-buahan terdiri dari Gugusan Anggur dan Buah limau. Dessert istimewa iaitu Puding Karamel di hidang dalam sundae cup. Air sirap oren serta coffee dan tea.


Hidangan utama di hidang dalam S/S Serving Dome Manggis, Penggunaan kelengkapan makan minum dari kaca porcelian dan goblet libbey. Untuk Buffet, makanan di hidang di dalam Round Roll Top Chafer dan buffet line adalah ditepi kolam di Kiosk / gerai yang disediakan.


Anecdote II :
Pernah menghadiri majlis perkahwinan keluarga yang diadakan di sebuah rumah di Kuala Kumpur dimana Pelamin  Pengantin didirikan diatas kolam renang di dalam perkarangan rumah. Sebuah pelantar khas di bina untuk meletakkan pelamin dan  titi untuk upacara merenjis.

         Kenangan sepanjang hayat untuk kedua mempelai....apatah lagi untuk tuan rumah.

Rasa Mewah Catering

Sharing is Caring